آیفون تصویری چیست و چگونه کار می کند؟

عکس آیفون تصویری چیست تاچ

از دیرباز حریم خصوصی آدم ها محترم بوده است و همیشه انسان ها از وسایل مختلفی برای اجازه گرفتن جهت ورود به فضای خصوصی یک شخص یا یک خامواده استفاده می کردند.

واز زمانی که انسان ها یاد گرفتند آن منطقه ای که متعلق به آن هاست را محصور کنند و برای خودشان دیوار بسازند استفاده از زنگ مرسوم شد که در اوایل شکل خیلی ابتدایی داشتند ولی برای همان زندگی پاسخگو بود.زندگی آن روزها پیچیدگی امروز را نداشت و به راحتی میشد برای کسی که پشت در است تا در حیاط رفت و در را برایش باز کرد .در زندگی کنونی و با رواج آپارتمان نشینی عملا این کار ممکن نیست که شخصی برای هر باری که زنگ خانه به صدا در می آید تا دم در خانه برود و از آن گذشته همیشه هم علاقه مند نیستیم در را برای هرکسی باز کنیم .گاهی اوقات هم اصلا نیازی به باز کردن در نمی باشد و نیاز طرفین یک مکالمه است که می تواند از طریق آیفون هم انجام شود.

به مرور زمان و همگام با سایر تکنولوژی ها که در حال پیشرفت بودند این تکنولوژی نیز پیشرفت داشته است و آیفون تصویری نسل جدید این تکنولوژی می باشد که خود نیز مدام در حال تغییر و پیشرفت می باشد.

 

تعریف آیفون تصویری:

از سری وسایل ارتباطی می باشد که جایگزین آیفون های صوتی می باشد.واز سری در باز کن های تصویری می باشد که علاوه بر صدا تصویر را هم با وضوح قابل قبول نمایش می دهد ودر دو نوع سیاه سفید و رنگی موجود می باشد.

اجزای آیفون تصویری:

هر آیفون تصویری از چند جزء تشکیل شده است:

-دوربین آیفون

-صفحه کلید ورودی (پنل)

-صفحه نمایش و گوشی

-دستگاه تغذیه وکنترل مرکزی و قفل باز کن

-کابل مخصوص ارتباطات آیفون تصویری

انواع آیفون تصویری:

در دو نوع دیجیتال و آنالوگ وجود دارد و مزیت نوع دیجیتال امکان ضبط تصاویر دیجیتال روی حافظه است.

در یک تقسیم بندی دیگر به دو نوع تک واحدی و چند واحدی تقسیم می شوند.

عکس نحوه کارکرد آیفون تصویری

 

توضیح تک تک اجزای آیفون تصویری

دوربین آیفون:

وظیفه دوربین انتقال تصویر از جلوی در به داخل ساختمان می باشد و در انواع زیر عرضه می شود:

-سیاه وسفید و رنگی

-لنزدار وبدون لنز

-میکروفون دار و بدون میکروفون

ودارای دو زاویه دید معمولی و باز هستند.زاویه دید معمولی 77 درجه و زاویه دید باز 92 تا 135 درجه است و اطلاعات بیشتری را درباره فضای بیرونی ساختمان به داخل خانه منتقل می کند.

دوربین آیفون های مجهز به مادون قرمز نیز می باشند تا امکان دید در در شب را بهبود ببخشند و همچنین این دوربین ها دارایباید دارای سیستم خودکار تنظیم نور در تمام مواقع شب و روز باشند تا بتوانند همیشه یک تصویر واضح و روشن روی صفحه نمایش نشان دهند.

پنل یا صفحه کلید ورودی:

اجزای تشکیل دهنده پنل آیفون تصویری :قاب،شستی زنگ،جعبه زیر پنل

مکان مناسب نصب پنل :

در قسمت ورودی ساختمان نصب می شود.وباید نصب طوری باشد که ارتفاع آیفون از زمین 145 سانتی متر باشد.

توجه:برای نصب پنل ورودی باید به نکات زیر دقت کرد

-مقاوم بودن در برابر نفوذ آب

-مقاوم بودن در برابر گرد و غبار

-مقاوم بودن در برابر نور خورشید

وبرای حفاظت و دوام بیشتر پنل از قاب مخصوص استفاده می شود.

ونصب پنل معمولا زمانی انجام می شود که بدون سنگ کاری و نما می باشد.ولبه خارجی آیفون با لبه سنگ وآجر مماس می شود.

صفحه نمایش و گوشی:

در داخل خانه نصب می شود و هر واحدی بصورت مستقل یکی از آن ها را دارد وارتفاع استاندارد برای نصب آن 145 سانتی متر می باشد.در دو مدل یکپارچه که شامل میکروفون،بلندگو و صفحه نمایش است و یا بصورت جداگانه عرضه می شود.

دستگاه تغذیه کنترل مرکزی و قفل باز کن:

این قسمت شامل منبع تغذیه،قفل باز کن و ارتباط با در ورودی است.

منبع تغذیه آیفون تصویری برای ایجاد مدار مکالمه و زنگ اخبار با استفاده از ترانسفورماتور(مبدل)کاهنده و مدار الکترونیکی،ولتاژ220 ولت برق شهر را به 12 ولت مستقیم(مکالمه)تبدیل می کند.البته صفحه نمایش تغذیه جداگانه داشته و مستقیم به برق شهر وصل می شود.

قفل باز کن ها:

معمولا زنجیردار،بدون زنجیر و یا از نوع مغزی قفل هستندو طراحی آن ها باید به گونه ای باشد که در آثر ضربه به در باز نشوند.

کابل مخصوص ارتباطات آیفون تصویری:

کابل ها به عنوان رابط عمل می کنند و پنل ورودی،منبع تغذیه،گوشی و صفحه نمایش و قفل بازکن را به هم وصل می کنند.کابل آیفون از نوع فویل دار بوده و در دو سطح مقطع0.4و 0.6 میلی متر مربع تولید می شوند.فویل مخصوص داخل کابل باعث جلوگیری از نویزو اختلال در صدا و تصویر می شوند.کابل آیفون همانند تلفن بصورت زوج تولید می شود و در دسته های 2،3،4،5،6،10،15و20 زوج عرضه می شود.و برای انتخاب نوع کابل وتعداد زوج سیم به اطلاعات زیر نیاز است:

*تعداد و نوع طبقات

 *مدل و نوع آیفون

*روش لوله گذاری

هرچه تعداد طبقات بیشتر شود تعداد زوج سیم ها افزایش پیدا می کند و میتوان از جعبه تقسیم اصلی تا پنل جلوی در از کابل مشترک استفاده کرد  ولی بهتر است مسیر آیفون هر واحد تا جعبه کششی (اتصال)اصلی طبقه همکف مجزا باشد.

برای محاسبهتعداد سیم آیفون تصویری از جعبه تقسیم پارکینگ یا همکف تا پنل جلوی در می توان از رابطه 4+(4*n) استفاده کرد که در آن n تعداد واحد ها و 4 تعداد رشته سیم است.                                          

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *