بررسی 4 مشکل آیفون تصویری

عکس آیفون تصویری باز شده

آیفون تصویری هم مانند هر وسیله ی برقی دیگر ممکن است دچار یکسری مشکلاتی بشود که یکسری از آن ها مشکلات عملکردی است بدین معنی که یک بخشی از سیستم کارایی خودشو از دست داده که در اینصورت حتما باید توسط متخصصین ماهر و وارد به کار تعمیر گردد.برخی دیگر از مشکلات مربوط به نحوه ی کار کردن و میزان آشنایی ما با آن است که با شناخت بیشتر ویادگیری برطرف می گردد.

ما بر آنیم تا شما مشتریان عزیز را با این مشکلات آشنا کرده تا ازاین طریق توانسته باشیم کمکی کرده باشیم.

از بین سوالاتی که مشتریان پرسیده اند و احتمال آن می رود که سوال شما نیز باشد یکسری را انتخاب کرده ایم که در ادامه می آوریم،با ما همراه باشید:

-چرا آیفون نویز دارد؟

-چرا آیفون روشن نمی شود؟

-چرا صدای آیفون کم است؟

-چرا آیفون زنگ نمی خورد؟

-چرا تصویر آیفون واضح نیست؟

-چرا آیفون به صورت ممتد زنگ می خورد؟

-چرا صدای زنگ آیفون قطع نمی شود؟

-چرا گاهی اوقات وقتی آیفون همسایه را می زنند آیفون ما هم به صدا در می آید؟

چرا آیفون تصویری زنگ نمیخورد؟


آیفون های تصویری به سه دلیل ممکن است که زنگ نخورد
۱.ایراد از مانیتور
۲.ایراد از پنل
۳.ایراد از کابل یا سیمهای رابط

برای چک کردن مانیتور باید مانیتور را در حالی که برق دستگاه وصل است از دیوار جدا کرد،سوکت چهارتایی تصویر را از مانیتور جدا کرده و پینهای اول دوم مانیتور در حالی که دسته گوشی روی مانیتور قرار دارد ( در سوکت به رنگ قرمز و آبی) را با هم اتصال کوتاه کنید در این حالت اگر مانیتور زنگ خورد مانیتور سالم است.

برای چک کردن پنل وقتی از سالم بودن مانیتور مطمئن شدید باید مانیتور را نزدیک پنل تست کرد با این صورت که دو سوکت چهار تایی را به صورت سر و ته به هم وصل کرده یک سر را به مانیتور و سر دیگر را به خروجی همان واحد در پنل وصل میکنید و اگر مانیتور زنگ خورد ایراد میتواند از کابل یا رشته سیم های رابط باشد.

بعد از اینکه از سالم بودن مانیتور و پنل مطمئن شدید باید کابلهای رابط را با اهم متر چک کرد ، البته برای چک کردن کابلها باید نوع سیم کشی را در نظر داشت که به چه صورت انجام گرفته بطور مثال بهترین حالت کابل کشی از هر واحد تا یک جعبه تقسیم اصلی و از جعبه تقسیم تا پنل دم درب است ولی در بعضی موارد یک کابل از پنل دم درب به طبقه اول از طبقه اول به دوم و سوم و… که این روش کابل کشی در گذشته و ساختمان ها با تعداد واحد کم و برای آیفون های صوتی استفاده میشد یا روشهای دیگر که باید به آن در نظر داشت.

چرا آیفون نویز دارد؟

آیفون تصویری دوباره به همان سه دلیل که در قسمت زنگ توضیح داده شد ممکن است نوئیز داشته باشد و باید تک تک تست شود.
۱.به این صورت که ابتدا باید مانیتور را با یک پنل مجزا( پنل تست) چک کرد و اگر نوئیز داشت احتمال ایراد از پاور دستگاه زیاد است که آن نیز به مرور زمان و بعلت نوسانات برق ایجاد میشود.
۲.اگر از سالم بودن مانیتور مطمئن شدید باید مانیتور را مستقیم با پنل تست کنید( به صورتی که در قسمت زنگ گفته شد) اگر تصویر در این حالت نوئیز دار بود احتمال ایراد از دوربین پنل زیاد است.
۳.اگر در روشهای بالا مانیتور و پنل تست شد و از سالم بودن آن مطمئن شدید ایراد میتواند از کیفیت کابهای رابط یا اتصال بین کابلهاست که باید ترمیم ، و در صورت نیاز باید کابلها تعویض شود.

چرا آیفون تصویری روشن نمیشود؟

روی تمام آیفون های تصویری لامپ کوچک LED به منظور روشن بودن دستگاه تعبیه شده ، در صورت خاموش بودن آن ابتدا باید کلید خاموش روشن ( on off) که اکثرا زیر مانیتور یا در بعضی از مانیتورها در کنار آن قرار دارد را چک کرد،اگر از روشن بودن(on) آن مطمئن شدید باید برق ورودی مانیتور را کنترل کرد ، وقتی از برق ورودی مطمئن شدید احتمال سوختن پاور دستگاه که به دلیل نوسانات برق صورت میگیرد زیاد است.

تداخل زنگ های آیفون

طراحی برخی از آیفون ها به گونه ای است که اگر یکی از واحدها گوشی را برداشته باشند و یا از طریق آیغون در حال دیدن تصویر بیرون باشند اگر زنگ یکی از واحدها به صدا در بیاید تمامی واحدهایی که به آن بنل وصل هستند تداخل زنگ خواهند داشت.واین در واقع عیب نیست و مربوط به مدل آیفون است.

برای رفع تداخل زنگ باید به این مواد پرداخت

1:برد شاسی پنل درب

2:خرابی آیفون واحد ها

3:کد اشتباه در واحد ها

قطعا پوشش دادن همه مشکلات در یک نوشته امکان پذیر نیست ، ما به نوشتن مشکلات ادامه خواهیم داد ، اگر مشکل شما در این لیست نبود با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *