قطعات آنتن مرکزی-تقویت کننده آنتن مرکزی(آمپلی فایر)

شاید برای هرکسی که قصد خرید آنتن مرکزی دارد این سوال پیش بیاید که یک آنتن مرکزی خوب چیست؟و زمان خرید بایدبه کدام ویژگی ها و کدام قطعات توجه بیشتری داشته باشد؟ ما در ادامه مطلب قطعات مختلف آنتن مرکزی را هم معرفی می کنیم و توضیحی درباره هرکدامشان خواهیم داد

  تقویت کننده ها بخشی از آنتن مرکزی می باشند که برای بالا بردن سطح سیگنال دریافت شده از آن ها استفاده می شود.دلیل استفاده از تقویت کننده ها این است که افت  سیستم توزیع جبران شده و سیگنال مناسبی به هر واحدی که از آنتن مرکزی استفاده می کند برسد.

میزان توانایی آمپلی فایر برای تقویت سیگنال بر حسب دسی بل بیان می شود و ضریب بهره تقویت سیگنال (GAIN ) نامیده می شود.

انتخاب آمپلی فایر:

در انتخاب آمپلی فایر باید مشخصات آن را مورد مطالعه ی دقیق قرار داد.و ناید مجموع سیگنال ورودی و ضریب تقویت آمپلی فایر از مقدار قابلیت خروجی آمپلی فایر بیشتر باشد.این اتفاق می شود تا اضافه بار یا OVER LOADایجاد شده و سیگنال خراب گردد.

آمپلی فایرها میتوانند به صورت پهن باند باشند و چندین کانال را به صورت یکسان تقویت کنند و یا به صورت تک کانال باشند ویک سیگنال با سطح یکنواخت را آماده کنند.

انواع آمپلی فایر:

-آمپلی فایر توزیع(DISTRIBUTION AMP):در ابتدا و برای توزیع سیگنال بین شاخه ها استفاده می شود

-آمپلی فایر خط(LINE AMP):در طول خطوط و برای تقویت سیگنال در محل هایی که سطح سیگنال به قدری افت می کند که کیفیت تصویرلازم را ایجاد نمی کند استفاده میشود.

این تقسیم بندی بر اساس  محل استفاده می باشدو بطور خلاصه میتوان گفت پس از توزیع سیگنال و ارسال آن در محل هایی که سطح سیگنال از مقدار مورد نظر پایین می آید از آمپلی فایرهای خط استفاده می کنیم.

در ادامه و در مطالب بعدی قطعات دیگر را توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *