اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی-مدولاتور

دوربین های مداربسته در محیط های مختلف با اهداف خاصی نصب میشوند.اصلی ترین هدف از نصب هر دوربین مداربسته ای افزایش ایمنی در آن مکان است.حفاظت از وسایل و ایجاد امنیت خیلی ارزشمند هستند.

در بررسی اطلاعات دوربین مداربسته مهم ترین مشکل این است که تمامی افراد به اطلاعات دسترسی ندارند و باید از طریق مدیریت مجموعه و درمکان خاصی انجام گیرد.

استفاده از مدولاتور و نمایش اطلاعات ارسالی از دوربین مداربسته روی گیرنده های تلویزیون خانگی روشی است که این مشکل را از میان بر میدارد و باعث میشود هرکسی درون واحد خودش و مستقیما به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

دوربین مداربسته چگونه به آنتن مرکزی وصل میشود؟

به دلیل متفاوت بودن نوع سیگنال های دوربین و آنتن نمیتوان بصورت مستقیم این دو را به هم وصل نمود.برای از میان برداشتن این مشکل و برای همسان کردن سیگنال ها از وسیله ای به نام مدولاتورRF استفاده میشود.امروزه از مدولاتورهای فول باند RF برای این کار استفاده می شود.

طریقه نصب مدولاتور:

 

 

مدولاتور دارای یک ورودی RF و یک خروجیRF  و یک ورودی تصویر (video in)و یک یا دو ورودی صدا(audio in R and L) میباشد.

خروجی تقویت کننده باید به ورودی RF مدولاتور وصل شود.ورودی تصویر VDRهم به متصل خواهد شد.درصورت داشتن صدا در محل می توانید خروجی صدای DVR  را به AUDIO IN مدولاتور وصل کنید و در انتها خروجی RF  را به اسپلیتر خود وصل کنید.

بعد از روشن کردن دستگاه از طریق کلیدها و سون سگمنت موجود بر روی مدولاتورRF خواهید توانست کانال مورد نظر خود را برای نمایش تصاویر دوربین مداربسته را انتخاب کنید.

 

اگر آمپلی فایر دارای UHF   باشد،خروجی آنتن هوایی را به IN دستگاه مدولاتورمتصل نموده و سپس خروجی دستگاه DVR  را به VIDEO IN وصل می کنیم.خروجی دستگاه وی دی آر معمولا زرد رنگ است.سپس یک خروجی از آنتن OUT با کابل برای ورودی یو اچ اف  تقویت کننده آنتن مرکزی گرفته میشود.تنظیمات مدولاتور بهتر است روی C و بین 6تا 18 قرار داده شودو عدد بالاتر باعث قوی تر شدن فرکانس میشود.

اگر دستگاه آمپلی فایر (تقویت کننده آنتن مرکزی) فاقدUHF بوده  و فقط دارای خروجیVHF  باشد.همان روش قبلی را انجام می دهیم و به جای خروجیUHF  بر روی  VHFوصل میشود.فرکانس بین 31 تا 36 تنظیم میشود و پس از رویت تصویر روی آنتن مرکزی فرکانس را بالا پایین میبریم تا بهترین کیفیت حاصل شود.

مزایا و معایب استفاده از مدولاتور:

-سادگی:

با استفاده از این روش تصاویر دوربین ها به صورت یکی از شبکه های تلویزیونی تبدیل خواهد شد.مشاهده تصاویر به این صورت برای افرادی که اطلاعات فنی و کامپیوتری ندارند به سادگی قابل انجام است.

-هزینه پایین:

هزینه این کار بسیار پایین است و در حد خرید یک مدولاتورو انجام تنظیمات آن میباشد.

معایب استفاده از مدولاتور:

-عدم امکان باز پخش تصاویر:

در این روش امکان بازبینی تصاویریا دسترسی به منوهای دستگاه در محل نمایش وجود ندارد.

-رزولوشن پایین:

وضوح تصاویر در این روش به دلیل انتقال تصاویر دوربین ها بصورت PAL  خیلی کاهش پیدا میکند

با ما همرا باشید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *