سیستم اعلان سرقت(دزد گیر)

عکس دوربین امنیتی منزل

همیشه چیزهایی هستند که برای ما خیلی با ارزش هستند وبه سرقت رفتن آن ها ضرر و زیان های مالی زیادی را تحمیل می کنند و شاید با ازبین رفتن آن ها دیگر به این سادگی قادر نباشیم آن ها را جایگزین کنیم. اینجاست که بحث مراقبت و نگهداری پیش می آید. همون خانمی هم که موقع زدن کیفش داد و بیداد راه میندازه و از دیگران می خواهد که دزد را بگیرند در واقع داره از یک نوع سیستم ضد سرقت استفاده می کنه ولی برد آن خیلی کوتاه است .

سیستم های ضد سرقت برای مکان هایی طراحی می شود که در حال حاضر دور از دسترس ما هستند و نمی توانیم نظارتی بر آن ها داشته باشیم و در عین حال اجناس و کالاهایی که آنجا هستند برایمان با ارزش اند و نمی خواهیم توسط سارقین برده شوند. و بسته به محل مورد استفاده و هدف از استفاده انواع مختلفی وجود دارد.

 مثل تمامی تکنولوژی هایی که مدام درحال پیشرفت هستند سیستم ضد سرقت هم از این قاعده مستثنی نبوده است و نیز به موازات پیشرفت نوع زندگی و شکل گیری فروشگاه های بزرگ و ساختمان های بزرگ و به وجود آمدن ازدحام جمعیت و عدم امکان کنترل به وسیله اشخاص انواع جدیدی از این سیستم ها تولید و روانه بازار شده است که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تعریف سیستم ضد سرقت:

به مجموعه ای از وسایل و تجهیزات گفته می شود که در زمان عدم حضور مالکین و در صورت حضور و ورود افرلد غیرمجاز به یک مکان تحت کنترل شروع به کشیدن آژیر و اعلام آلارم می کند و مالکین را مطلع می کند.

انواع دزدگیر اماکن:

در یک دسته بندی کلی می توان آن ها را  در دو گروه آنلاین و آفلاین دسته بندی کرد

-دزدگیرهای ساده:

که هشدار و آلارم آن ها محدود به همان محل می شود و از نوع آفلاین است یا همان دزدگیر های آژیری که از ابتدایی ترین نوع دزدگیر بوده و ارزان قیمت هم می باشند.سنسورها حرکت ها را تشخیص می دهند وپس از دریافت پیام توسط پنل مرکزی آژیر ها به صدا در می آیند.ضریب امنیت این دزدگیرها پایین است.

عکس دزدگیر آفلاین و قطعات آن

 

-دزدگیر اماکن که آلارم آن ها از طریق تلفن ثابت اعلام می شود:

از دسته آفلاین می باشد.که در واقع یک نوع از دزدگیرهای آلارمی می باشد که به صورت خودکار  با تلفن های ضروری تماس می گیرد.

-دزدگیرهای بی سیم:

در این نوع از دزدگیرها ارتباط بین سنسورها یا همان چشمی ها و پنل مرکزی بدون نیاز به سیم می باشد واز جمله مزایای آن می توان به نصب راحت و قابلیت جابجایی آسان آن از یک ساختمان به ساختمان دیگر اشاره کرد.

عکس دزدگیر بی سیم و اجزای آن

از مزیت های دیگر آن می توان به پایین بودن هزینه نصب و امکان کنترل از راه دور اشاره کرد.

-دزدگیرهای سیم کارتی:

این نوع از دزدگیر در محل هایی که خط تلفن ثابت وجود ندارد یک ضرورت محسوب می شود و تماس آن با مالک از طریق سیمکارت برقرار می شود و با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به خوبی سازگاری دارد.

عکس دزدگیر تماس گیرنده

در گوشی های ساده کاربر می تواند با ارسال پیامک از وضعیت سنسور ها ،برق منطقه ،باتری ووضعیت ریموت ها مطلع بشود ودر کاربرانی که دارای گوشی هوشمند هستند این کار به راحتی از طریق اپلیکیشن ها میتوانند سیستم را چک کرده واقدام به خاموش کردن بخشی از سنسورها وبلندگوها و… بپردازند.

یکی از امکانات دزدگیرهای سیمکارتی البته در انواع جدید آن پشتیبانی کردن از تاریخ شمسی می باشد و وقایع و اتفاقات را به تاریخ شمسی ثبت می نمایند.و میتوان آن ها را نامگذاری کرد مثلا چشمی سالن،چشمی آشپزخانه و اتاق نشیمن و…

-دزدگیرهای تحت شبکه:

تفاوت آن با دوربین مداربسته دراین است که معمولا دوربین مداربسته پس از سرقت و برای شناسایی سارق واز طریق بازبینی فیلم ها کاربرد دارند و در لحظه وقوع دزدی کمک چندانی نمی کنند.برعکس در سیستم اعلام سرقت در آن واحد آژیر پخش می شود و باعث می شود همسایه ها و بقیه افرادی که در آن جا حضور دارند باخبر شده وازاین طریق باعث می شود که دزد دچار ترس شده و پا به فرار بگذارد.

عکس شبکه سیستم امنیتی

این سیستم علاوه بر اعلام سرقت در محل با آژیر کشیدن به شماره های ذخیره شده هم زنگ می زند و بدین وسیله به افرادی که دور از محل هستند هم اطلاع رسانی می شود.

اجزای سیستم دزد گیر اماکن:

-سنسور فرمان پذیر

-سنسور تشخیصی یا همان چشمی

تجهیزات ارتباطی در داخل سیستم

سیستم سانترال 

-تجهیزات قابل برنامه ریزی جهت به دام انداختن سارق

-تجهیزاتی که ریموت و دزدگیر را جهت مدیریت بهتر به هم ارتباط می دهند

عکس اجزای سیستم امنیتی

در یک تقسیم بندی دیگر سیستم های ضد سرقت به سیستم ضد سرقت اماکن بزرگ و اماکن کوچک تقسیم می شود.

این مقاله بعدا تکمیل تر خواهد شد در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *